Thursday, March 7, 2013

GAMAT HEALIN

Assalamualaikum dan salam sejahtera...
Sihat tak?...harap semuanya sihat2 hendaknya. Amin.....
Meh2 meh baca ni...kat sini saya nak berkongsi siket ttg  khasiat GAMOGEN(gamat healin). Saya menggunakan gamogen ni sbb ianye disyorkan oleh mak saya. Dia kate anak2 sedang membesar perlukan supplement. Tambahan pula anak2 sedang membesar, bz dengan aktiviti sekolah disamping belajar...ermmm Memang betul.. tapi tengok pada harga alahai mahalnyer .... huhuu...sebotol gamogen bertahan dalam masa 3 minggu untuk family.. hehee..so kekadang 2 bulan sekali je beli gamogen ni. Tambahan pulak ank memang kurang masalah kesihatan. Tapi bebaru ni anak saya yang sulung hidapi demam,,muntah2, sakit badan dan juga sakit kepala...selepas 5 hari demam n sakit2 masih lagi tk hilang..Takut dengan keadaan dia..so, bawak g klinik,,n doktor memaklumkan ianya sakit biasa. Salah satu sebabnya ialah anak saya dah dewasa n ditambah pula dengan aktiviti sekolah yang memenatkan. ERMMM.. memang pun... ialah,,,, habis sekolah ke kelas KAFA jam 5 baru balik,, mlm plak pergi mengaji...malam lah jugak nk siapkan keja sekolah..memang penat..
Ntah camane teringat kate2 mak tentang suplement untuk anak2 yg bersekolah tu penting..dalam kepala ni memang teringatkan GAMOGEN je la. So, saya bagi mkn gamogen tu.. Tak sampai dua hari pening2 pun hilang...tak muntah...n aktif macam sediakala...muka pun bertambah ceria. Alhamdullillah sangat syukur pada Tuhan. Susahnya kalau anak2 sakit ni...
Kat sini ade sedikit info berkenaan produk gamat healin ni.. sebebarnya banyak,,tapi yang nk saya kongsi kat sini ialah tentang khasiat GAMOGEN, antaranya ialah...:

Gamat Ekstrak (Gamodulin)
  • Mempercepatkan penyembuhan luka luaran dan dalaman badan dengan berkesan.
  • Mengandungi lebih daripada 50 jenis nutrien.
  • Pembina dan pembaiki sel dalam badan.
  • Membentuk antibodi untuk melawan bakteria dan virus yang menyerang badan kita
  • Memperkuatkan sistem imuniti badan.
     Omega-3 dan Omega-6
    • Kajian saintifik telah menunjukkan golongan wanita Eskimo yang mengambil kepekatan omega-3 yang tinggi dalam diet mempunyai risiko yang jauh lebih rendah menghidapi kanser payudara!
    • Omega-3 dapat menyekat kemudaratan estrogen pada sel dada, maka merendahkan risiko sel-sel tersebut daripada menjadi kanser.
    • Omega-6 berperanan dalam merangsang pertumbuhan rambut dan kulit, mengawal metabolisme, menggalakkan penghantaran asid lemak dari hati kepada tisu dan mengekalkan fungsi pembiakan.
    • Membantu dalam pencegahan osteporosis dengan mengekalkan atau meningkatkan jisim tulang.
    • Kesan anti-inflamasi dan berupaya mengelakkan salur darah daripada tersumbat dimana secara tidak langsung mencegah penyakit jantung.
    • amat penting dalam tumbesaran kanak-kanak. Kedua-dua ini bertindak sebagai prekusor kepada DHA dan AA yang merangsang pertumbuhan badan dan perkembangan otak kanak-kanak.  
    •  
    • Beta-karotena
      • amat diperlukan bagi pertumbuhan yang normal, pembangunan, reproduksi dan sistem imuniti tubuh kita.
      • Vitamin ini penting untuk fungsi mata dan retina, melindungi membrane mucus mulut, kerongkong, hidung dan paru-paru daripada kerosakan serta mengurangkan risiko jangkitan.
      • bertindak sebagai antioksidan dan penghapus radikal bebas yang berkesan di mana radikal bebas yang berlebihan akan memudaratkan kesihatan badan serta membawa kepada penyakit kronik termasuk beberapa jenis kanser dan penglihatan yang lemah.
      • Kajian menunjukkan tahap beta-karotena yang rendah adalah berkolerasi dengan peningkatan keberlakuan beberapa jenis kanser terutamanya kanser yang melibatkan paru-paru, esophagus, mulut, perut, prostate dan servik.
      • Beta-karotena mempunyai fungsi yang penting dalam mencegah penyakit jantung di mana ia berupaya menghalang LDL daripada merosakkan jantung dan arteri koronari.
       Chlorela

      • Sejenis alga unisel yang hidup di dalam air tawar.
      • Mengandungi 8 jenis asid amino dan kaya dalam vitamin C, A, B1, B2, B6, B12, niasin, asid pantotenik, fosforus, potassium, magnesium, manganese dan kopper.
      • Mengandungi kandungan klorofil yang tinggi . Klorofil telah dibuktikan sebagai pembina darah di mana ia memperbaiki jumlah sel darah merah dan penyakit anemia.
      • menggalakkan reproduksi sel dan merendahkan kandungan kolestrol.
      • Ia dikenali sebagai agen pembersih semulajadi yang paling kuat, kandungan klorofil dalamnya berfungsi menyahtoksikkan aliran darah, ginjal, hati dan usus.
      • Mengimbangi flora yang berfaedah pada usus, merangsang regenerasi tisu dan mempercepatkan penyembuhan luka dan kulit melecur.
      • Membantu dalam pencernaan , mengawal kalsium dalam badan dan meningkatkan penyerapan besi
      •  
      •  Vitamin E
      • Alfa-tokoferol adalah bentuk vitamin E yang paling aktif dalam badan manusia.
      • Sejenis antioksidan biologikal yang kuat.
      • Melindungi sel badan daripada kemudaratan radikal bebas.
      • Radikal bebas yang berlebihan akan merosakkan sel dan menyumbang kepada penyakit kardiovaskular dan kanser.
      • Berperanan menyekat dan mengelak kerosakan lipid berlaku.
      • Melindungi lemak dalam lipoprotein berketumpatan rendah (LDL) daripada dioksidakan. LDL yang dioksidakan telah dikaitkan dengan penyakit kardiovaskular


        GAMOGEN MEMBANTU:
        Penyakit
        Info
        Sakit sendi , Tulang, Urat & Otot
        Berupaya mengurangkan sakit dan melegakan radang. la melawan kesan inflamasi oleh prostaglandin dan leucotrine yang menyebabkannya.
        Mengandungi mucopolysakarida dan kondroitin yang mampu menambah kesan pelinciran pada sendi.
        Batuk berpanjangan
        Membantu melegakan rasa gatal dan radang pada tekak dan saluran pernafasan. la juga boleh membantu keadaan alahan dan lelah.
        Resdung
        Mempunyai kesan antihistamina yang dapat mengawal tindakbalas alahan. la membantu memulihkan resdung secara semulajadi. la juga boleh mengelakkan dari ruang sinus menjadi tersumbat.
        Alahan Kulit / Eczema
        Gamat mengandungi bahan yang bertindak seperti antihistamina yang boleh mengurangkan gatal. la juga boleh mengurangkan radang dan masalah hypersensitivity pada kulit di samping kaya dengan kollagen, vitamin E dan pelembab. Gamat juga membantu melegakan ruam dan mempercepatkan penumbuhan tisu kulit yang baru.
        Kesuburan/Kemandulan
        Bagi pasangan yang serasi, penggunaan gamat dapat meningkatkan kesuburan. Ia memperbaharui sel dan melancarkan pengaliran darah dapat menyuburkan lapisan dalam rahim dan meningkatkan kesihatan sperma berkemungkinan membantu pasangan yang mandul.
        Bronchiolitis / Lelah Kanak-kanak
        Berupaya membantu dengan mengurangkan tindakbalas alahan dan radang pada saluran pernafasan. la melegakan dan sesetengah kes dapat menyembuhkan dari menghidapi lelah. Sementara asid docosaheksanoik pula dbuktikan boleh merendahkan risiko menghidapi lelah.
        Asthma / Lelah
        Membantu melegakan lelah dengan mengurangkan tindakbalas hipersensitiviti dan mengurangkan radang atau inflammasi. Kahak akan lebih mudah dikeluarkan.. Gatal tekak juga dapat diatasi.
        Gastritis
        Membantu mengurangkan sakit gastrik dan mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dengan melitupi lapisan erosi pada dinding gaster danmenjaga kesihatan sistem penghadaman secara am.
        Kurap dan panau
        Mempunyai kesan anti-fungus yang boleh membunuh kulat tersebut. Di samping itu ia membantu mengurangkan gatal dan radang kulit.
        Kanser/Ketumbuhan
        Mempunyai kesan lawan radang yang boleh menyurutkan bengkak seperti kanser payudara dan usus.
        Dapat membantu dari segi kualiti kehidupan seseorang pesakit kanser. la membantu memberi tenaga, mengurangkan sakit dan menambahkan selera. Setelah pembedahan atau rawatan radio/chemoterapi misalnya, gamat sesuai diamalkan.
        Kencing manis
        Memberi kesan positif kepada pesakit kencing manis. Kepada mereka yang serasi, keberkesanan gamat cukup menyerlah. la dapat melebarkan salur darah yang tersumbat dan membaik pulih masalah dalaman. Luka mudah sembuh jika dijaga dengan teliti.
        Jantung
        Membantu dari segi melebarkan salur darah (kesan vasodilatasi) la juga mempunyai kesan positif terhadap kontraktiliti otot jantung. Dengan meningkatkan metabolisme ia akan mengurangkan masalah kolesterol yang tinggi dalam darah dan mengelakkan sumbatan salurdarah dari menjadi lebih teruk.Ia juga dapat merendahkan kolesterol dengan berkesan.
        Jantung Berlubang
        Mengandungi faktor menumbuhkan sel yang dapat membantu merawat masalah jantung yang berlubang terutamanya bagi kes VSD dan yang serasi.
        Angin Ahmar / Stroke
        Memberi kesan vasodilatasi iaitu mengembangkan salur darah dan melancarkan pengaliran darah.
        Di samping nutrien dan vitamin, gamat membantu meningkatkan metabolisma badan yang dapat membantu memulihkan tenaga dan memberi selera kepada pesakit. la turut membantu mempercepatkan penyembuhan luka dan menurut hipotesis ia mempunyai kesan 'nerve growth factor' iaitu membantu memulihkan penumbuhan tisu saraf yang rosak.
        la juga mempunyai kesan mencairkan darah untuk mengelakkan darah beku yang boleh menyumbatkan salurdarah.
        Bengkak & Bisul
        Mempunyai kesan anti inflamasi yang boleh mengurang radang bengkak tersebut. Sementara kesan anti histamina turut melegakan kesan gigitan serangga. Kesan anti nosiseptif boleh meredakan sakit.
        Gamat juga diketahui memiliki sedikit kesan antibiotik yang boleh membantu menyembuhkan bisul.
        Parut baru dan lama
        Mengandungi kollagen yang tinggi di samping formulasi yang mengandungi vitamin E dan pelembab cukup sesuai untuk melembutkan dan mengurangkan parut.
        Tekanan darah tinggi
        Memiliki kesan vasodilatasi atau mengembangkan salur darah. Ini memberi kesan positif kepada pesakit hipertensi yang serasi. Disebabkan penyakit darah tinggi ini merupakan satu proses yang mengambil masa bertahun lamanya sebelum ianya dapat dikesan, penurunan tekanan darah juga kadangkala memerlukan pengamalan produk untuk beberapa minggu jangka masanya.
        Luka selepas pembedahan
        Berkesan membantu menyembuhkan luka dengan cepat. la turut menolong menghentikan pendarahan. Di samping itu ia dapat mengurangkan sakit dan radang pada kesan pembedahan.
        Dapat melawaskan pergerakan najis terutamanya kepada yang menjalani pembedahan perut/abdomen sering mengalami keadaan sukar ke tandas. Gamat tinggi dengan kandungan kollagen dan dapat melembutkan parut supaya parut pembedahan tidak begitu ketara.
        Lemah & Letih
        Meningkatkan metabolisme maka boleh menghasilkan tenaga untuk mengatasi masalah letih. Ini sangat berkesan terutamanya kepada golongan yang berumur dan pesakit yang baru pulih dari penyakit yang serius.
        Gamat juga dikatakan boleh meningkatkan libido dan tenaga batin. Vitamin dan zat galian dalam produk gamat kami juga boleh membantu mereka yang kekurangan darah contohnya.
        Thyroid / Goiter / Beguk Leher
        Mempunyai khasiat anti inflamasi yang dapat meredakan bengkak dan kesan anti noniseptif yang boleh mengurangkan sakit.
        Gamat juga mempunyai kesan penenang yang dapat mengurangkan gementar dan tremor pesakit thyroid . Khasiat zat galiannya mengandungi iodin boleh mengimbangi kekurangan mineral tersebut.
        Buasir/ Hemorrhoids
        Membantu melancar pengaliran darah di jaringan hemorrhoid tersebut.la turut membantu menghindari radang dan mempercepatkan penyembuhan luka.
        Kesan antinosiseptif oleh gamat boleh mengurangkan rasa sakit dan tidak selesa pada buasir luaran. Kesan lawas juga boleh mengelakkan sembelit.
        Selera
        Dapat membantu mereka yang benar-benar tiada selera terutamanya yang baru sembuh dari penyakit atau pembedahan, yang sedang dalam rawatan seperti radioterapi atau kemoterapi, golongan berusia.
        la turut meningkatkan proses oxydative phosphorilation yang membangkitkan selera dan meningkatkan metabolisma badan.
        Batu Karang
        (Buah Pinggang)
        Mengurangkan sakit, meredakan inflammasi dan melawaskan air kencing.
        Kurap / Panau
        Mempunyai kesan anti-fungus yang boleh membunuh kulat tersebut. Di samping itu ia membantu mengurangkan gatal dan radang kulit.
        Pening
        Membantu dalam segelintir kes pening. la melancarkan pengaliran darah di otak dan mengurangkan radang di labyrinth dan pusat kawalan keseimbangan badan di otak. la turut memberi nutrients, mineral dan tenaga untuk keperluan badan.



        HARGA: RM 126.00
      Terdapat banyak lagi jenis gamat healin ni. untuk maklumat lanjut sila layari http://wwwgamathealin.blogspot.com/ untuk maklumat lanjut. k...
      Selamat mencuba...BYe!

2 comments:

  1. Salam, mohon pihak admin utk tukar warna font di atas.. agak sakit mata & menyukarkan utk membaca. Harap maaf, sebagai pendapat saya sahaja..

    ReplyDelete